maandag 24 oktober 2016

Nederlandse Brei- en Haakdagen

Afgelopen zaterdag ging ik naar de Nederlandse Brei- en Haakdagen in Zwolle.

Het was gigantisch druk en toch is mijn 
hoofd weer gevuld met ideeën en nieuwe garens.



Garens van alle kleuren en merken.




























Heel leuk was dat ik mocht kennis maken met
Nana Seijlhouwer van Naantjeknit.

Zij geeft diverse workshops vooral in Haarlem maar ook af en toe in Maartensdijk.

Vooral de workshops over de patronen van Svetlana Gordon spreken mij heel erg aan.
Helaas was ik tot nu nog niet in de gelegenheid om aan zo
een workshop deel te nemen.

Onder genot van een kopje koffie/thee gaaf zij mij uitleg van de
Murano shawl. Het patroon is van Svetlana Gordon en hier te vinden.
Het is niet zo moeilijk dan het lijkt.

Bij de brei-en haakdagen kwam ik de ontwerpen van
Svetlana Gordon ook tegen.











Hier de Sakura shawl. Heel erg mooi.















 


 

           






                         






                                                                        
                               
En hier de Autumn Lace shawl.



Ondanks de drukte  was het toch een heel leuk, inspirierend en leerzame dag voor mij.
Mijn dank dan ook aan Nana Seijlhouwer.

Als ik niet genoeg opdrachten zal hebben was ik al begonnen aan 
de Murano shawl.


1 opmerking:

  1. Heerlijk hé...zo struinen in een wolparadijs! Ik las dat ze in het voorjaar in Rijswijk komen...da's een bijna thuiswedstrijd voor mij..dan ga ik ook! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen