zaterdag 15 oktober 2016

Patronen van Svetlana Gordon

Hebben jullie al van Svetlana Gordon gehoord?
Nee...dan moeten jullie snel eens googelen.
Svetlana Gordon is een Russische ontwerpster waar ik echt fan van ben.
Zij maakt ongelooflijk mooie dingen.
Ik zag het eens voorbijgaan op internet en ik was er helemaal weg van.
Dat wil ik ook breien. Maar hoe...?
Het lijkt allemaal zo ingewikkeld en helaas zijn de patronen alleen in het Engels verkrijgbaar.

Nu heb ik al volgens een Engels patroon gebreid maar dat zag lang niet zo moeilijk uit.
Ik heb het hele internet afgezocht. Is er niemand die het patroon in het 
Nederlands of Duits heeft vertaald?
Nee hoor...niemand!
En nu...?

Ik heb er wel iemand gevonden die diverse workshops geeft voor verschillende technieken 
waaronder ook de  
Murano shawl.
Zij heet Nana Seijlhouwer van de website www.naantjeknit.nl

Alleen deze workshop heb ik gemist. Het is niet zomaar bij mij om de hoek,
maar voor deze workshop zal ik door heel Nederland reizen.

Wat heb ik gedaan? 
Ik stuurde Nana een mail en zo kreeg ik te horen dat de workshops ook nog op andere locaties gegeven worden.
Vandaag, zaterdag 15-10-2016 in Maartensdijk.
Nee toch...vandaag ga ik met een vriendin naar Bloemendalwol in Eindhoven.

Maar...zij vroeg of ik toevallig 22-10-2016 naar de 
brei en haagdagen in Zwolle ga?
Ja hoor... daar ga ik naartoe. 
En zo hebben wij afgesproken dat zij mij onder genoot van een kopje koffie 
en een en andere over het patroon zal uitleggen.
Ik vind dat zoooo.. lief van haar. Dank je.

En nu een paar foto,s van de allermooiste shawl's en omslagdoeken.

Scarf Murano

Shawl Catalonia

Snood Forest witch

Knitted Scarf Venice

Scarf Sakura

En zo zijn er nog zo veel meer schitterende patronen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten