woensdag 19 oktober 2016

Meerdere breiwerken te gelijk

Dit zal ik toch nooit van mij verwacht hebben.
Normaal ben ik iemand die eerst een ding zal afmaken
voordat ik aan iets anders ga beginnen.
Zo heb ik het geleerd gekregen en ook aan mijn kinderen meegegeven.

Op diverse blog's laas ik toch regelmatig dat breisters met zoveel verschillende
projecten te gelijkertijd bezig zijn.
Waarom eigenlijk?

Ik ben erachter gekomen. 
Ik heb er momenteel ook 3 projecten op de naalden.
Ten eerste ter afwisseling. Terwijl mijn breiwerkstukken nooit eentonig zijn.
Daar kies ik al van te voren voor.

Maar vooral omdat ik zo veel mooie creaties op diverse blog's,
en op Ravelry tegenkom en dan moet ik gelijk proberen
of ik dat ook zal kunnen breien.

Zo bijvoorbeeld het "Broiche" patroon. Tweekleurig patent is een makkelijkere term voor.
Hiervoor heb ik heel veel bewondering. De patronen zijn meest in het Engels.
Maar ik heb er toch een Duitstalige patroon op Ravelry kunnen vinden.
En deze moest ik meteen even uitproberen.


Het verloopgaren is op deze kant de hoofdkleur
Heb deze uitgeprobeerd met Fenna garen en een acryl garen in bruin.

De bruine kleur als hoofdkleur op de andere kant



En dan brei ik ook nog aan mijn lace-sjaal. Ik was al bijna klaar.
Maar ik vond het best wel klein en had nog genoeg garen over.
Vandaar heb ik besloten om het midden gedeelde groter te breien.




En mijn deerde project is hoe kan het anders zijn een
"Dreambird".
Ik wilde al lang een "Dreambird" gaan breien met
het mooie regenboog garen van Kauni gecombineerd met
Drops Baby Merino zwart.

Met deze gedachte ging ik afgelopen zaterdag met een vriendin
naar Bloemdalwol in Eindhoven.
Maar het kwam natuurlijk weer anders.
Omdat een vriendin van mijn vriendin een "Dreambird" vroeg
en het regenbooggaren van Kauni heel mooi vind
maar geen type voor de zwarte kleur is 
hebben wij besloten deze te combineren met een lichtbeige kleur.


Zij is op moment op vakantie en weet nog niet dat ik al ben begonnen.
Het wordt dus een verrassing.




1 opmerking:

  1. Mooie dingen weer! En idd dat is het probleem, je ziet iets en dan gaat het tollen in mijn hoofd en dan zijn er dingen die ik uit wil proberen en als dan de nieuwsgierigheid bevredigd is, is het weer ok.......hahahaha en zo heb je dan opeens 20 dingen liggen die je nog af moet maken.

    BeantwoordenVerwijderen