dinsdag 23 februari 2016

Een groot omslagdoek van zacht garen

Soms ben ik met meerdere projecten tegelijk bezig.
Ik hou van afwisseling en als ik iets  moois tegenkom moet ik het ook meteen uitproberen.
Zo komt het dus voor dat ik dan bijna tegelijker tijd projecten af heb.

Zo ook het omslagdoek  "Findlinge" van Petra Neumann.

Het is zo mooi en zo groot. De langste kant is 1,80cm.
Ik heb deze omslagdoek groter gebreid omdat ik nog veel wol over had.
En ik wilde natuurlijk alles van deze mooie verloopgaren gebruiken.




Ik gebruikte een bol Wollium Merino 550meter, kleur Orchid.
Voor de zwarte streepjes Zitron Lifestyle Merino extrafine.
Beide garens zijn zo zacht. Heerlijk om mee te breien en te dragen.

























Het omslagdoek wordt gebreid met verkorte toeren/ naalden.
Ik blogde hier en hier al eerder over deze techniek.
De tweede is trouwens ook een ontwerp van Petra Neumann.


De mogelijkheden om deze grote omslagdoek te dragen zijn veelzijdig.






Het wordt zeker een van mijn lievelingen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten