donderdag 11 februari 2016

Omslagdoek "Revontuli-huivi"

In deze Blogpost schreef ik iets over een nog andere project met welke ik bezig was.
Ik heb deze omslagdoek klaar. Het is de Revontuli-huivi (Northern Lights).  Het patroon is hier te vinden.

 Op het eind werden de toeren wel erg lang. Ik had meer dan 530 steken op mijn rondbreinnaald.

Afmetingen: 150cm x 70cm


Deze is gebreid met Unikatgaren. De prachtige kleurverloop ontstaat doordat er af en toe twee kleuren met elkaar verknoopt zijn. De knoopjes zijn zo klein dat deze in het breiwerk niet opvallen.
Unikat bestaat uit 50% katoen en 50% acryl.

Het is wel even wennen om met deze garen te breien. De draadjes zijn namelijk niet met elkaar gedraaid. 

Vandaag kon ik de foto's eens buiten nemen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten