vrijdag 4 november 2016

Voor een vriendin

ben ik een lace-sjaal aan het breien.
Zij heeft deze nog tegoed van mij als verjaardagscadeau.

Het is de 
Spring Leaves van Katrin Vorbeck.
Het patroon van deze lace-sjaal is op Ravelry te verkrijgen.



Ik heb deze al eerder een keer gebreid in de zelfde kleur en ook erover geblogd.
Voor diegene die het bericht nog een keer na willen lezen klik hier.

Deze sjaal wordt vanuit het midden naar beide zijkanten gebreid. 
Hiervoor wordt een voorlopig opzet van het aantal steken gebruikt.



Op Youtube zijn er filmpjes met allerlei verschillende manieren te zien 
hoe zo een voorlopig stekenopzet gebreid kan worden.
Ik gebruikte deze manier.

Ik brei deze sjaal met Drops Kid-silk, kleur heidepaars.





3 opmerkingen:

  1. Breikunstenares ben je! Ik kan hier slechts over dromen ;) Fijn weekend, Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heeft iedereen zijn eigen talenten.
      Ik bewonder je elke keer opnieuw voor je prachtige foto's.
      Lieve groet Octavia

      Verwijderen