dinsdag 22 november 2016

Soms valt het niet mee

Het valt een beetje tegen dezer dagen. Alleen heb ik geen verklaring voor.
Deze grijze natte herfstdagen vallen niet mee.
Maar dat kan niet alleen de oorzaak voor zijn. Ik weet het gewoon niet.

Zelf het breien gaat mij op moment niet zo van de hand. Dat zegt wel iets bij mij.

Mijn hoofd wil sneller dan mijn handen kunnen.
Tientallen ideeën tollen door mijn hoofd.
Projecten die ik graag wil breien. Maar het moet stap voor stap.
Ik ben de enige die mij de druk oplegt dus ook de enige die daaraan iets kan veranderen .

En toch...er komt nog iets van. 
De "zwarte regenboog Dreambird" wordt groter...


maar had al nog groter kunnen zijn.
Gisteren heb ik 3 veren moeten uithalen omdat ik een foutje heb ontdekt.
Ik heb de "Dreambird" al meer dan 10 keer gebreid en toch kan het gebeuren.
Een foutje die helemaal niet opviel, die niemand zal zien, maar ik wel.
Voor mijn geweten kan ik het niet zo laten.

Ik weet het, mensen zalen roepen dat ik het mij zelf veel te moeilijk maak.
En ik geef zij gelijk! Maar het ziet nu een keer zo bij mij.

Wat mij trouwens opviel:
Ik heb de idee dat het kleurenverloop bij de Aade Long garenkorter is dan bij de Kauni garen. Vergelijken met de
"beige regenboog Dreambird" 
 ,welke ik met Kauni breide,  komt bij de zwarte vooral het mooie lichtblauw te kort.
Ik ging er altijd van uit dat beide garen het zelfde zijn.

Ik zal vlug doorgaan met breien...
want mijn hoofd wil sneller dan mijn handen kunnen. 😉




2 opmerkingen:

  1. Lieve Octavia, weet je...toen mijn zoon met school op kamp ging...in april...ben ik begonnen aan een deken te haken. Een makkelijk patroon zodat ik dat steeds op kan pakken. Die deken is vandaag...of morgen klaar. We zitten nu in ruim november! Kijk eens wat jij nu in al die tijd al hebt gebreid?? Ik begrijp dat het moeilijk is als je dat zo voelt hoor...want inderdaad...je weet het wel maar je voelt het anders. Tóch is het misschien heilzaam om je blog zo af en toe na te lezen en je te verwonderen over hoeveel kunstwerken er al van jouw breipennen is gerold. Geef jezelf maar een dikke pluim want dat verdien jij dubbel en dwars! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Petra,

      ik mocht al zo veel lieve woorden van je ontvangen. Ik ken je helaas (nog) niet persoonlijk. Maar ik heb je vast en zeker in mijn hart gesloten!

      Lieve groet Octavia

      Verwijderen