donderdag 17 november 2016

Een zwarte regenboog Dreambird

Al lang staat het op mijn lijstje.
Een zwarte regenboog "Dreambird".

De wol heb ik al een tijdje liggen.
Marjolein en ik hadden tijdens de
brei- en haakfestival in Arnemuiden 2 hele mooie strengen wol gekocht.


Het is de "Aade Long" met een prachtig lang kleurenverloop.
Ik moet wel zeggen dat ik deze nooit zal hebben gekocht 
als Jeanet geen gebreide of gehaakte voorbeelden op haar blog 
"bij dat ik brei" had laten zien.
Op zo een streng lijkt de wol alleen maar bont en de kleurenverloop is dan ook niet goed te zien.

De "Aade Long" is vergelijkbaar met de Kauni wol. 
Alleen zit de Kauni al opgewonden op een bol.

En deze mooie regenboog streng wordt nu verwerkt in een 
zwarte regenboog "Dreambird".
Ik zag al genoeg voorbeelden op Ravelry en Pinterest.

Maar eerst moest de streng opgewonden worden tot een grote bol.



En een begin is ook al gemaakt.


De zwarte tussenstukken brei ik met Drops Baby Merino.


2 opmerkingen:

  1. De prachtige kleuren komen écht heel mooi uit bij dat zwart!! Kun je dat overdag goed zien? Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Overdag is het geen enkel probleem. Avonds met kunstlicht is het al wat moeilijker met de zwarte kleur.

      Lieve groet Octavia

      Verwijderen