maandag 22 augustus 2016

Marjolein kwam op bezoek

In Duitsland hebben wij een spreekwoord.
"Erstens kommt es anders en zweitens als man denkt"

En zo liep het ook een beetje. Ik had nooit gedacht dat het 
rugpand van het vest te smal zal zijn.
En zo ben ik ook heel blij dat Marjolein het aan mij vroeg.
Stel je voor ik had het linker voorpand ook al eraan gebreid.

Ik brei voor haar maat L en tot nu toe klopten de afmetingen best aardig. 
Alleen de afmeting van oksel naar oksel op het rug is te smal.

Omdat wij beide niet wisten hoeveel veren ik nog op het rugpand in moest breien 
kwam Marjolein vandaag naar mij toe.

Een ding was duidelijk, 5 veren op het rugpand zijn echter te weinig.

Wij hebben besloten om nog 2 veren erbij te breien. (dat zijn 10 cm erbij)
In totaal zijn het dan 7 veren op het rugpand. 

Eigenlijk was ik van plan alleen het zijpaneel uit te halen. Maar ik 
had er ook nog een fout in een veer. 
Vandaar dat ik iets meer moest uithalen. (zie spreekwoord)

Omdat ik het niet fijn vind en ook niet mooi om met gekruld garen te breien 
heb ik het garen over een tegel gespannen en een beetje 
vochtig gemaakt. Nu laat ik het drogen.




Ik hoop dat ik dan morgen al hiermee verder kan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten