woensdag 10 augustus 2016

Een "Dreambird vest"

De officielle naam voor deze vest is 
"Spring Plumage" van Heidrun Liegmann

foto: Magischemaschen on Ravelry

Marjolein vroeg aan mij of ik deze vest voor haar zal willen breien.
Willen heel graag, maar kunnen?

Het is geen moeilijk patroon voor mij. Immers heb ik al vaak genoeg de 
"Dreambird" omslagdoeken gebreid.
Het vest is dan ook afgeleid van het patroon de "Dreambird".
En het idee is het zelfde.
De veren worden gebreid middels verkorte toeren in het verengaren
en daarna worden de veren aan elk kant opgevuld met het basisgaren.

Het moeilijke lijkt mij om het goede maat voor haar te breien. 
Het is dan toch iets anders dan gewoon een omslagdoek.
En Marjolein woont niet zomaar om de hoek.
Het zal dus vaker op en neer rijden zijn.
Uden-Breda, Breda-Uden. 

Marjolein zorgde voor het garen.
Zij koos voor Kauni wol 8/2 Effectgarn.
















De veren worden gebreid met kleurnummer EQ. 

















Voor het basisgaren gebruiken wij kleurnummer EPA.



Ik ben ook al begonnen en zal morgen een foto hiervan laten zien. 

Het patroon is op Ravelry (bovenstaande link) te vinden. O.a. in Duits, Nederlands of Engels.
Maar ik moet wel zeggen dat de Nederlandse vertaling 
soms heel slecht is of zelf niet helemaal klopt.
Dat is wel jammer voor diegene die zo vertrouwd zijn met de Duitse of Engelse taal.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten