zondag 3 april 2016

Drama

De "Dreambird" voor een vriendin was binnen 10 dagen gebreid.
Ik breide nog een keer precies de zelfde als deze.
Gebreid met Pingouin Pingofine naturel en Fenna kleurnummer 86341.






En nu was het dan zover. Ik kon beginnen aan mijn eigen "Dreambird".
De wol was binnen. 


Drops Delight kleurnummer 11 (lila/groen) en Drops Baby Alpaca Silk, kleur naturel.
Het Baby Alpaca Silk voelt heerlijk zacht.

Maar de teleurstelling kwam er snel. Terwijl ik altijd gelijkmatig brei wil het mij met het 
Baby Alpaca Silk niet lukken. Het ziet er zo rommelig uit. Ik kan bijna janken!





Ik had op Ravelry "breiwerkstukken" opgezocht welke met precies deze garen werden gebreid.
En ja hoor, er zijn meer mensen die er problemen mee hebben. Het lijkt aan het garen te liggen omdat deze tijdens het breien niet rekt. Is vergelijkbaar met katoenen garen.

Maar het is heel vervelend als je een duur garen koopt en je denkt goede kwaliteit te hebben. Ik heb niets aan een super zacht garen wat dan zo rommelig eruit ziet.

En dan is het zo moeilijk zoiets te accepteren als je ook nog een perfectionistisch aanleg hebt.

Maar wat nu? Zo heb ik er weinig zin in om verder te breien.
Maar ik las ook op Ravelry dat het naar het wassen en opspannen beter zal worden.
Maar wat is beter? 

Hanneke breide deze "Dreambird" met precies het zelfde garen. Tijdens het breien ziet het er ook nog onregelmatig uit. Maar naar het wassen en opspannen vind ik hem heel netjes eruit zien.
Juist daarom vertrouwde ik op deze garen.

Dus hoop ik nu echt dat het na het wassen en opspannen beter wordt.
Vervolg zal spoedig komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten