zaterdag 26 maart 2016

Wolwinder kopen of niet?

Ik zat al een tijdje erover na te denken of ik een wolwinder zal kopen of niet.
Ik koop eigenlijk mijn wol meest al opgewonden op een bolletje.

Strengen koop ik maar zelden. En als dan rol ik ze met de hand tot een bol.
En toch zat ik eraan te denken om een wolwinder te kopen.
De leukste wol zag ik immers op een streng.

Maar ook een gekocht bolletje rolt altijd weg tijdens het breien.

Tijdens de Brabantse brei- en haakdagen in Tilburg zag ik een demonstratie van precies deze wolwinder.
Ik had niet verwacht dat je binnen een paar minuten al een hele bol hebt opgewonden.
En het resultaat is een mooie "yarn cake" die niet wegrolt tijdens het breien.




De handhaving is zo eenvoudig dat kan een kind.

Vastklemmen aan een tafelrand, aandraaien, draad door het oogje van de ijzeren antenne,
draad door het spoeltje en dan draaien maar.

Hier ook nog een mooi filmpje welke ik op "YouTube" vond.



 









1 opmerking: