vrijdag 9 februari 2018

Ufo number two

Tig jaren geleden vond ik bij mijn oma een ware schat.
Een bruin gemeleerd garen met velerlei vrolijke kleuren erin.




Het duurde wel jaren voordat ik een passend project hiervoor had gevonden.
Snel was duidelijk dat ik een effen kleur erbij nodig had.
Enthousiast begon ik ermee. En toen belande die in mijn maandje met ufo's.

Wat niet eraan lag dat ik het niet leuk vond om te breien. Nee...dat was het niet.

Ik kon toch maar moeilijk een passend contrastkleur erbij vinden.
Ik ben begonnen met een combinatie met donkerbruin.
Maar nee... dat was het niet. Het patroon was er bijna niet te zien.
De contrast veel te gering.

Hoe moeilijk kon het toch zijn om een passend kleur erbij te vinden?
Hoe vaak naam ik het garen mee naar een winkel? Maar nee... ik kon er niets vinden.

Wat was het probleem? Ik dacht niet breed genoeg.
Waarom moet het een lichtere bruin zijn?
Waarom zal ik niet een opvallend vrolijke kleur erbij kiezen?

En toen was die gevonden.




Binnen een paar dagen had ik de sjaal afgebreid.

"Night Shift" by Christopher Salas




De goede kleuren op een foto te krijgen is een ware kunst.




Erg jammer dat de kleuren zo vaag zijn.




Het patroon is heel eenvoudig.





Middels slipsteken wordt het patroon gebreid.
Dus met weinig iets groots bereiken.




Het patroon is geschreven door een man voor mannen en te vinden op Ravelry.









Maar wie bepaald dat? Met de juiste kleuren is die net zo goed voor vrouwen geschikt.












Mij maandje met ufo's is nog niet leeg. En toch ben ik met iets nieuws begonnen.

1 opmerking: