zaterdag 24 februari 2018

Een eenvoudig patroon

 met een groot effect.

"Mika" by Rita Maassen





Het patroon ontstaat door slip stitches (slip steken).
Bij een slip stitch wordt de van de linker naar de rechter breinaald gebracht steek zonder te breien .





Ik vind het resultaat geweldig.
De streepjes ontstaan door om de 2 of 4 toeren de kleuren te wisselen.




Omdat ik de originele versie te klein vind  heb ik het patroon een beetje aangepast.




Zo heb ik het gedeelte waar de slip stitches gekruist worden nog een keer herhaald.
en mijn garen tot aan de laatste meter toe opgebreid.











Gebreid heb ik met een wol van Schaap en Draak 
100% Bluefaced Leicester.

Af en toe had ik het gevoel ik brei met een katoenen garen. Ik ben niet zo een liefhebber van katoen. Tenminste niet als ik brei. Haken met katoenen garen is voor mij prima.



1 opmerking: