dinsdag 2 januari 2018

Terugblik op 2017

Ik wil al mijn lezers een liefdevol, creatief nieuw jaar toewensen!

Als ik terugblik op 2017 heb ik toch moeten constateren 
dat het niet zo een goed jaar voor mij was wat mijn gezondheid betreft.
En toch wil ik niet klagen...ja, het kan beter!

Maar ik heb er tijdens therapie ook veel geleerd 
hoe ik het een of ander kan aanpakken om het wat makkelijker voor mijzelf te maken.
Er nadert een eind aan de therapie en nu zal ik het "alleen" moeten doen.
Niet helemaal alleen. Maar de therapeuten waar ik op kon leunen vallen weg.

De kunst dus om alles wat ik heb geleerd ook toe te passen.
Ik weet goed dat het tijd gaat kosten. Het kan niet alles in een keer.
En toch ben ik bang...Wat als het mij niet gaat lukken?
Dat zien wij dan wel!


Als ik terugblik op 2017 wat breien betreft dacht ik niet dat er zo veel uit mijn handen kwam.
Na terug gelezen hebben op mijn blog kan ik trots op mij zijn. 
En dat is toch al een goed begin.

Ik heb 13 omslagdoeken, 4 sjaal's, een poncho en een Dreambird vest gebreid.
Met 19788 meter heb ik wel minder gebreid dan in 2016.

Het jaar begon met het breien van een Dreambird voor een vriendin.



Daarna volgden omslagdoeken zoals de
"Quiet Journey", 



de "Groovellous",



een poncho "Nizza",



twee kantsjaal's



2 keer de "ZickZack Scarf "




de Dreambird vest "Spring Plumage".



En zeker niet te vergeten nog een project met verkorte toeren.

De "Phoenix-Wing/Flügel". 



Voorts nog een paar omslagdoeken zoals:

"Good old days"



"Waiting for rain"



"Zostera"



twee omslagdoeken met kantwerk.



Op het eind van het jaar had ik dan ook nog het omslagdoek 
"Serephine" klaar.


Er was dan ook nog een nieuwe techniek die ik ging uitproberen.
Mozaïek breien.

Met een goedkope acrylgaren breide ik de
"Ciciliana".


Ik was onder de indruk. Met een relatief simpele techniek bereikte ik een
uitstekend resultaat.

En toen volgden nog meerdere omslagdoek met deze techniek.

Nog een "Ciciliana" in bruintinten.



"Laurelie"



en "Emiliana"



En zo ben ik al weer bezig met een nieuwe omslagdoek in mozaïek.
Het zal niet lang meer duren en ik laat deze in een nieuw blogbericht laten zien.