zaterdag 27 januari 2018

De draad weer oppakken

Nu ik op moment geen therapie volg heb ik veel vrije tijd.
Ik wil de draad weer oppakken maar dat lukt nog niet echt.
Mijn geheugen en concentratie willen hierin ook niet meehelpen.

Zelf naar buiten gaan voor een wandeling is voor mij ontzettend moeilijk.
Door een chronisch gebrek aan vitamine B12 en D3 zit mijn energielevel op misschien 20%.
Een trap oplopen is te vergelijken met het beklimmen van een berg.
Hieraan is niets anders te doen om de voorraad met pilletjes weer aan te vullen.

En zo zit ik dan grootste deel binnen en wat kan ik dan anders doen dan ...
breien natuurlijk ( letterlijk de draad weer oppakken :-).
Gelukkig werkt daar de concentratie goed mee.

Het volgende omslagdoek is dan ook alweer klaar.




"Amrun" by Michaela Schmidt-Förster
 Het patroon is hier te vinden.




De combinatie van een lace-patroon en een tricotsteek in 2 kleuren maakt
deze wel bijzonder.




Deze stond al wat langer in de wachtrij om gebreid te worden.




De luchtige sjaal weegt iets meer dan 100 gram.























Die kan dus uitstekend in de lente/zomer gedragen worden.



























Ik heb deze omslagdoek gebreid met 

Deze garen is een uit 80% bestaande acrylgaren.
Verder zitten nog 10% mohair en 10% wol erin verwerkt.

Veel mensen zullen denken het is 'maar' een acrylgaren. Dat is ook zo.
Maar ik moet wel zeggen dat ik met de kwaliteit tevreden kan zijn.

Voordelen van deze zijn dat er 550 meter op 100 gram zitten. 
Ook blijft die na het wassen mooi en kribbelt niet.

Het moet dus niet altijd zo zijn dat een echte wollen garen betere kwaliteit oplevert.
En zeker voor mensen met een financieel minder groot budget betaalbaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten