woensdag 6 juli 2016

Een witte "Dreambird"

Het is mij een behoefte om aan wensen van mijn klanten te voldoen.
Een witte "Dreambird" was dan ook de wens van Marjolein.

Voor haar moeder breide ik al een olijfgroene "Dreambird".
Eigenlijk was het dan ook de bedoeling om het met het zelfde garen en op de zelfde wijze te breien.

Alleen omdat de Drops Baby Merino naturel en de Drops Kid Silk naturel 
qua kleur bijna niet verschillen zal men de veren niet zo goed uit het patroon komen zien.


Na langer over na te denken kwam Marjolein met het voorstel om de veren met de
Drops Baby Merino en de 
tussenstukjes met de Kid Silk dubbele draad te breien.
Waarom niet anders om zal je denken. Juist het mooie harige garen voor de veren gebruiken.
Ons idee was dat dan de veren niet zo mooi zouden uitsteken.

Hier alvast een voorproefje. 





Ik ben tot nu toe tevreden. Alleen zal ik het mooier vinden als de steken
met opspannen nog gelijkmatiger worden.
Klopt....ik ben dan weer "iets" te perfectionistisch. 

2 opmerkingen:

  1. Oohh zo mooi in dat wit, ook zonder opspannen mag je al heeeeeel tevreden zijn ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Petra,

      ik wil mij eens bedanken voor al je lieve complimenten.

      Lieve groet Octavia

      Verwijderen