dinsdag 12 december 2017

Omdenken...

Op mijn vorige blogbericht kreeg ik een heel lief en welgemeende reactie van Petra.
Hier haar blog "Het lieve leven..."

Haar reactie heeft mij aan het denken gezet. 
Het zal dan ook goed voor mij zijn, als ik bij ieder twijfel 
of ik het goed doe of niet, haar reactie eens terug ga lezen.

Ook kreeg ik nog een mail van Inge (voor wie ik deze omslagdoek ga breien) 
met de woorden "goed is goed genoeg".
En deze wijze woorden hoor ik de laatste tijd wel vaker.
Maar alleen horen zal mijn probleem niet oplossen, ik moet hiermee aan de slag!

Intussen ben ik verder gegaan met breien van het omslagdoek 
"Seraphine".

Ik heb het rechter zij gedeelte eraan gebreid.




Ik heb de steken uit de zijkant van het rugpand opgenomen. Dit bespaart een hoop tijd.
Volgens patroon worden beide zij-gedeeltes apart gebreid en uiteindelijk aangenaaid. 



Bij de kraag heb ik een voorlopig stekenopzet zitten, 
zo kan ik straks de kraag meteen aan het rugpand breien.



Verder worden beide zij-gedeeltes in tricotsteek gebreid. Ik vind ze wel erg groot 
lijken ten opzichte van het rugpand.
Ik denk dat komt omdat het hier plat op de grond ligt.Tijdens het dragen zalen 
deze over de schouders vallen.


1 opmerking: