woensdag 6 december 2017

Kabelpatroon

Ik heb al mijn eigen breiwerkjes opzij gelegd. 

Ik kreeg een verzoek om een omslagdoek met kabelpatronen te breien.

"Seraphine" by Lucy Sweetland



Foto: Jared Flood/Brooklyn Tweed - Ravelry

Dat leek mij wel iets. Kabelpatroon heb ik al een tijdje niet meer gebreid.
Weer een keer iets anders. Dat passt wel bij mij.

Gisteren had ik dan ook het eerste gedeelte (rug-gedeelte) klaar.



Ik had deze dan ook gelijk opgespannen omdat ik hoopte
daardoor de onregelmatige steken wat gelijkmatiger te krijgen.




Maar helaas is dat niet tot mijn tevredenheid gelukt.
Op de bovenste foto misschien nog niet zo goed te zien,
maar ik ben er dan toch niet tevreden mee.




Om het dan wat duidelijker te maken, de pijltjes laten zien waarover ik het heb.
Ik baal er enorm van. Ook omdat ik het voor iemand anders brei.
Dan moet het perfect zijn, toch?

Waarom ben ik zo zelfkritisch?
Waarom ga ik er vanuit, dat als ik niet tevreden erover ben,
een ander dat dan ook niet is?

Ik heb alle soortgelijke projecten op Ravelry bekeken.
Ik ben er echt niet de enige. En toch geeft dat geen tevreden gevoel.

Het is toch lastig als je perfectionistisch bent.


1 opmerking:

  1. Ik ben zooo blij met jouw sjaal...draag 'm echt elke dag. Dit weekend vroeg iemand aan mij of ik 'm zelf gebreid had. Dus ik vertelde over jou. En weet je hoe ik jou uitlegde?? Een vrouw die zelf niet beseft hoeveel talent zij heeft! Want dat gevoel heb ik steeds weer en nu bij dit blogje helemaal. Echt lieve Octavia...je bent perfectionistisch omdat je zelf niet beseft hoe prachtig jij kunt breien. Voor jou is dat normaal...maar echt...ik ken weinig mensen die zoveel moois uit hun handen laten vloeien. Riet uit Zeeland...ken jij haar blog? Creariet heet haar blog...ook zij blinkt echt uit. Maar dat is geen norm hoor...geloof mij...dat is echt een talent. En wat voor jou balen is is voor mij een droom als ik ooit zó zou kunnen breien. Jouw lat ligt echt heel hoog voor jezelf. Kijk eens op Facebook bij Lichtflits. Ze heeft ook een site. Ze breit niet maar ze heeft wel héél wijze levenslessen waardoor ik echt anders in het leven ben gaan staan. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen