maandag 6 november 2017

omslagdoek "Zostera"

Het lijkt wel een lopende band.
Ik heb opnieuw een omslagdoek af.





Tijdens de Nederlandse breidagen in Zwolle ging ik specifiek op zoek naar wol voor deze omslagdoek.

Ik had de HJERTEGARN Organic 350 gevonden.




Het garen voelde meteen goed. 
55% Organic Merino Wool en 45% Organic Cotton.
Er zitten maar liefst 350 meter op 50 gram.



Wel hou ik van gelijkmatige steken. Dat lukt met deze garen niet altijd.




In het patroon wordt met deze kleuren gewerkt.
Terwijl groen niet mijn kleur is vind ik
 dat het juist deze 2 kleuren zijn die het omslagdoek compleet maken.










Het leukste bij deze omslagdoek
 is de afwisseling van de verschillende patronen.












Kantpatroon, mozaïek techniek of gewoon rechte en averechte steken wisselen elkaar af.




Nadeel van deze omslagdoek vind ik wel de lange puntige flap.



























De langste kant (halslijn) is dan ook 230cm lang.
Deze verlopt dan wel halfrond.





3 opmerkingen:

  1. Prachtig...wat kun jij toch mooi breien....mooi?? Dat is té zachtjes uitgedrukt....ik ben echt diep onder de indruk van alle parels die uit jouw handen komen!! Liefs Petra (ik heb je een mail gestuurd)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Petra,

      dankjewel voor je lieve complimenten. Grappig is, dat ik op moment leer met complimenten om te gaan. Voel mij dan vaak ongemakkelijk bij. Maar ik leer dat ik ze mag aannemen en trots op mijn zelf mag zijn.
      Ik heb je een mail terug gestuurd.

      Liefs Octavia

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige omslagdoek. Goede kleurkeuze ook. Leuk die verschillende patronen!

    BeantwoordenVerwijderen