woensdag 1 november 2017

mozaïek breien

Ondanks al de therapieën welke ik op moment volg
vind ik toch de tijd en energie om te breien.

Gebreid heb ik het omslagdoek 
Emiliana by Lisa Hannes 




De mozaïek techniek is en blijft dan ook altijd leuk om te breien.

Elke tour wordt maar met een kleur gebreid. 
Het mozaïek patroon ontstaat door een slipsteek.



Een slipsteek is niets anders dan een steek die van de linker naald naar de rechter naald 
wordt gebracht zonder te breien. 
De steek wordt dan zo afgehaald alsof die averechts wordt gebreid, 
anders wordt die gedraaid en dat is niet de bedoeling.




Op de foto zijn de slipsteken goed te zien.
Het zijn de steken die groter zijn.




Ik heb deze sjaal gebreid met
Malabrigo Sock, kleur Reflecting Pool 133




en
Drops Baby merino mix, kleur lichtgrijs 22.





De langste kant van deze omslagdoek is 190 cm (halslijn, loopt een beetje halfrond),
bij 120 cm x 120 cm.









2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie omslagdoek. En dat klinkt voor mij ook te doen met een slip steek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi Octavia...de kleuren, het patroon...helemaal verliefd ben ik erop!!

    BeantwoordenVerwijderen