dinsdag 7 maart 2017

Mijn eerste poncho

Terwijl de lace-sjaal "Spring Leaves" voor meer dan de helft gebreid is,
ben ik begonnen aan een nieuwe project.

Mijn eerste poncho. Ik wilde al zo lang een poncho voor mij breien. 

Op Ravelry vond ik een poncho die gebreid is met een bol Unikat van 900 meter.























Foto's: Sabine Schneider on Ravelry


En omdat ik nog genoeg bollen van het mooie Unikatgaren heb liggen
was de beslissing deze poncho te gaan breien snel gemaakt.




Ik brei mijn poncho met de kleur "Vintage".
50% katoen, 50% acryl




Voor de streepjes gebruik ik Drops Baby Merino, kleur: donkerpaars (35)




Een tip voor de liefhebbers van het Unikatgaren zoals ik.
Het enige echte is te koop bij Jeanet Jaffari
Het is sowieso de moeite waard om op haar blog "blij dat ik brei" een kijkje te nemen.
Ook heeft zij een klein winkeltje in Arnemuiden.

Voor alle kleuren van het mooie garen is de site van 100Farbspiele zeker een aanrader.


2 opmerkingen:

  1. Jaaa heerlijk daar bij Jeanet in het Zeeuwse! Wat mooi staat dat...met dat paarse..je brengt mij op een idee ;)
    Gaat het alweer wat beter met je? Is het rusten nog uit te houden? ;)
    Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Petra,

      toevallig blogde Jeanet de zelfde dag over een nieuwe levering van het Unikat garen.
      Het wordt elke dag een stukje beter met mij. Ik ben begonnen kleine werkzaamheden in huis te doen. Ik voel zelf wel wat ik al kan en wat niet. Daarna is het weer rusten en breien.

      Lieve groet Octavia

      Verwijderen