donderdag 18 oktober 2018

Een test voor een zomertrui

Voor de zomer werd ik door 
Anett van FadenStille 
gevraagd om het patroon voor een zomertrui te testen.

Zij vond dat de test van de Renettesjaal zo goed ging.
Klopt, maar dat was dan ook maar een sjaal. Daarbij hoefde ik nergens op te letten. 
Gewoon het patroon breien en klaar.

Maar een trui moet passen en goed zitten.
Ook heb ik nog nooit "top down" gebreid.

En toch...ik wilde het proberen.

Volgend probleem was, dat een zomertrui niet met wol gebreid wordt.
Ik ben helemaal geen liefhebber van katoen of zijde. 
Ik vind de steken altijd zo slordig eruitzien.
Er wordt wel gezegd dat dit na het blokken beter wordt,
 maar niet tot mijn vollste tevredenheid.

En toch...ik begon ermee.




Ik breide maat XL en snel merkte ik dat deze maat te wijd voor mij is.
Dus opnieuw in maat L.







Ik vond het toch nog moeizaam breien. 
De borstomvang moest kloppen en lekker zitten 
en de wijde van de armsgaten mocht niet te strak worden...





Op gegeven moment werd alleen nog in rondjes gebreid tot de gewenste lengte.
En dan nog de mooie afwerking met een speciale kabelpatroon.




Op de pop lijkt de trui bijna een jurk te zijn. Maar dat is niet het geval.




De korte mouwen waren snel gebreid.






























Gebreid is de trui met "Concept by Katia Cotton-Cashmere".



Bijzonder vind ik de mooie afwerkingen an de halslijn, de onderste rand en de mouwen.

Inmiddels is het patroon onder de naam "Menuette" op Ravelry te koop.
Kijk dan eens naar de andere mooie ontwerpen by
"FadenStille".

Ik vind dat de trui mij goed is gelukt,
 alleen blijf ik toch liever bij het breien van omslagdoeken of sjaals.

1 opmerking: