zaterdag 12 mei 2018

Renette

Ik heb mijn testknit afgesloten en moet zeggen dat ik het resultaat geweldig vind.

Renette by FadenStille




Ik heb vele foto's gemaakt om elk detail vast te houden.




Ik hou van de kabels. En vooral van de kleine, filigranen kabels.




Maar het is niet zomaar kabelsbreien.




  De kabels zijn heel fijntjes en hebben een romantische uitstraling.





Begonnen wordt met een brede kabelpatroon.
 Door de toenamen wordt het omslagdoek breder en
 ontstaat in het centrum een ribbelpatroon door rechte en averechte steken.




Aan de onderkant wordt een brede kabel ingesloten door 2 fijne kabelpatronen.




De halslijn is afgewerkt met een kleine kabelpatroon.




Afgesloten wordt het omslagdoek door een brede kabel-bordüre. 




Deze kan naar wens smaller maar ook breder gebreid worden.




Gebreid heb ik met Drops Alpaca, kleur 'Parel Grijs".
Maar de kleur is op geen foto goed weer te geven.

Ik had maar 223 gram nodig.
Afmeting halslijn 150cm, lange ronde kant 165cm, zijkant kabel-bordüre 80cm.




Het patroon is op Ravelry verkrijgbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten